|
ПРАВОСЛАВИЕ.RU |
Издательство Сретенского монастыря
|
|||
Славы Божия ревнитель: Жизнеописание и труды исповедника епископа Афанасия (Сахарова)
Книга состоит из трех разделов. Первый раздел - «Исповедник епископ Афанасий (Сахаров)» - представляет собой жизнеописание святителя, второй – избранные труды владыки: «Величания и псалмы избранные на праздники Господские, Богородичные и святых, поемые идеже их храм или идеже празднование им с полиелеем», «Настроение верующей души по Триоди Постной», «О шестопсалмии», «О ектении после повечерия и полунощницы», «Чин литии, совершаемой после вечерни в воскресные дни Святой Четыредесятницы и во иное время» и другие произведения. Кроме того, книга содержит «Автобиографию» святителя Афанасия, справочно-исторические материалы, сведения об источниках, литературе. Третий раздел, «Приложение», включает Акафист святителю Афанасию, епископу Ковровскому, исповеднику и песнописцу, синаксарий на память святителя, а также Службу на преставление иже во святых отца нашего Афанасия Песнописца, епископа Ковровскаго, исповедника Российскаго. Книга снабжена богатым иллюстративным материалом и рассчитана на широкую читательскую аудиторию: она будет интересна и полезна как тем, кто профессионально интересуется гимнографией, так и только воцерковляющимся людям.
СИНАКСАРИЙ НА ПАМЯТЬ СВЯТИТЕЛЯ АФАНАСИЯ, ЕПИСКОПА КОВРОВСКАГО, ИСПОВЕДНИКА И ПЕСНОПИСЦА Сей славным правоверия учителем подобник и безсмертия тезоименитый Афанасий измлада во святом и древнем граде Владимире жительство име. Малу же зело ему сущу возрастом, отец скончася, но мати благочестивая в преданиих Православия и добродетелех сына своего воспита. Удивления достойно, яко той игранием детским не внимает разумом, прилежа всегда рукоделию в доме матернем, аки бы в келлии, и молитвам теплым во храме Господни, отроком же, сверстным себе, дерзновенно предвозвещает, яко имать некогда быти Церкве Христовы служитель священный. И промысли Бог о нем тако. От святынь лавры преподобного Сергия познанию истин научается. И чину зде инокующих причтенный, на всякое время и на всяком месте постом и молитвою богоугодное житие стяжавает. Образу же ангельскому сподобление, яко таинство некое, почитает присно. Во вся оружия Божия облеченный, добраго воина Христова ся являет, веру правую, аки щит, держа противу суетных мудрований века сего. В годину же огненных искушений Церкве Российския, егда Тихон Патриарх, святитель богоизбранный, к подвигу свидетельства зовет вся чада церковная, монах тогда и пресвитер честный Афанасий твердо во Владимире имя Божие исповедует. Понеже во граде сем богопротивницы, силу на правоверие мняще прияти, честныя мощи святых земли Владимирския посреде Успенскаго храма соборнаго повелеша поставити непокровенны, во еже посмеятися им. Но богомудренный Афанасий, народу во храм притекшу, взывает велегласно: «Благословен Бог наш», молебное сим пение начиная. И тако злоумыслимое святыням поругание на прославление обращает. Вскоре истины ради, правды и кротости во святители поставляется земли Владимирския. И, епископу ему сущу, расколоучители новейшии, рекоми обновленцы, несогласия и соблазны учиниша. Сего же ради обличает их дерзновенно. Коликия, глаголет, беды приемлет Святая Церковь от тех, яже образом наши быти зрятся, самою же вещию далече от нас отстоят. Безбожницы же, сложивше неправедныя на святителя клеветы и ложныя вины, ввергоша в темницу того. Обаче и в заточении сый, кормила церковнаго не оставляет, писаньми своими увещавая и моля верных, да не соединяются с отступниками, ни да устрашаются лукаваго того времени, но в послушании Матери Церкви да пребывают. Отселе исповедник Христов чрез тридесять лет великия скорби приемлет: ово заточения и дальняя изгнания, ово работы горькия. Мы же едино точию скажем пространно, яко на брезе Онежскаго езера в темнице, учиненной нарочито, дабы заточенныя тамо смерти предати удобно, мнози святителя Афанасия спленницы нуждне от мучителей кончину прияша. Того же, трие месяцы день и нощь убиением безсудным угрожаема суща, дивно избавляет Господь, яко избранника Своего. От повседневнаго озлобления и болезни изнемогая крепостию телесною, не изнемогает великодушием старец Божий. Всю же глубину смирения того кто изрещи возможет? Еле бо жив сый, гонителей своих, яко заповеда Господь, благословляет, и враждебников любит, и вся Христа ради претерпевает. Егда же свободна его по узах отпустиша, паки на Церковь Христову гонение наста, и приказаша богопротивницы заключити святыя храмы, а иныя до основания разорити. Но той мужество внушает искренним своим, да не будут страшливи и малодушни, рече бо Христос, яко врата адова не одолеют Церкви Его. Тогда же Человеколюбец Бог в утешение верным странное о святителе Афанасии чудо являет. Литургисающу бо тому в обители преподобного Сергия, нецыи от молящихся зрят очесы своими святителя сего, аки бы волною, из олтаря святаго и паки в оный по воздуху износима и вносима суща на входех. И о том чудеси самовидцы едиными усты послежде возвестиша. Еще же в похвалу святому речем, яко из лета в лето сей благолепия церковнаго рачитель песньми новыми украшает памяти и праздники святых, в земли Русской просиявших, гимны церковныя и канонов словеса слагая, молитвословия же многоразлична, послушания церковнаго ради, с опасством и добре исправляет. От сих трудов душеполезных и Церкви Христовой зело потребных и до днесь, вернии, аки пищею духовною питаемся и акиже потоком сладким ся напаяем. И тое не умолчим, яко святитель хитону церковному раздрание возбранити предуспе. Нецыи тогда от верных неблагоразсудне точию в домех своих молишася, общения же церковнаго ся отлучаша. Но таковым смиренномудрый миротворец разумными словесы и посланьми своими присоединитися наказует, яко удом, прочему телеси церковному, да раскола бы новаго не учинили. И к согласному единомыслию верныя управляет. Таже и духоноснаго старца стяжает служение. И людие мнози неложно его нарицают: сей советника благаго, ин вразумителя кроткаго, тии же умирителя пресладостна. Поелику сердцем смирен и тих обычаем, негневлив и всех добродетелей исполнен сый, делы своими паче словес вере правой научает и пути спасенному наставляет. Лукавыя же помыслы в сердцах человеческих духовно провидя, николиже абие обличает, но благоуветливою своею беседою обращает к отложению прилога греховнаго и покаянию. День же и час блаженнаго исхода провозвести Бог угоднику Своему и сподоби пред кончиною видения чуднаго. Воистинну есть неудобопостижно, яко Сам во святых дивен Сый, Господь наш Иисус Христос явися тогда купно с веры и благочестия подвижники, в земли Русской просиявшими, ихже песнописец благоглаголивый выну любовию почита. Но аще и предаде душу свою в руце Божии и погребен бе во Владимире граде, обаче и по преставлении своем посещати нас не престает чудесы многими. Воина бо юнаго от лютыя смерти чудесно избави, и вдовицу благочестивую из руку зловольника дивно исхити. И мнози, яже при честнем гробе молишася, от страстей душепагубных уврачева, поелику даже персть и былие от гроба того исцеления болящым подаваша. Вся сия от истинных свидетелей ведущи, прослави Церковь Русская Афанасия святителя в лице новомучеников и исповедников.Честныя святаго мощи обретены быша и днесь во Владимирстей обители Пресвятыя Богородицы, Рождества Ея ради, яве пребывают, от иноков и мирских человек почитаемы благоговейно. Душею же чистою велий праведник сей и без крове мученик добропобедный в селениих Горних ликует. Его убо молитвами, Боже, помилуй нас. Аминь.
14 / 03 / 2006 |
Также в этом разделе:
Васька: Из жизни одного кота На перекрестке идей Сказка о трёх белых мишках Православие. Том 1 Утвержден план восстановления Сретенского монастыря Вопросы священнику: книга 6 И душа моя трепещет За иконой Верую!: Автобиографическая повесть Презентация книг издательства Сретенского монастыря Владыка Иоанн — святитель Русского Зарубежья Календарь «Святыни Православия» на 2009 год |
|
Архив | RSS | Карта сайта | Поиск |
© 1999–2008 Православие.Ru При перепечатке ссылка на Православие.Ru обязательна |
Контактная информация |