Ирмос: Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог отца моего, и вознесу Его, славно бо прославися.
Запев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
Каиново прешед убийство, произволением бых убийца совести душевней, оживив плоть, и воевав на ню лукавыми моими деяньми.
Авелеве Иисусе, не уподобихся правде, дара Тебе приятна не принесох когда, ни деяния Божественна, ни жертвы чистыя, ни жития непорочнаго.
Яко Каин и мы, душе окаянная, всех Содетелю деяния скверная, и жертву порочную, и непотребное житие принесохом вкупе, темже и осудихомся.
Брение Здатель живосоздав, вложил еси мне плоть и кости, и дыхание и жизнь: но о Творче мой, Избавителю мой и Судие, кающася приими мя.
Извещаю Ти Спасе, грехи, яже содеях, и души и тела моего язвы, яже внутрь убийственнии помыслы разбойнически на мя возложиша.
Аще и согреших Спасе, но вем яко Человеколюбец еси, наказуеши милостивно, и милосердствуеши тепле, слезяща зриши, и притекаеши яко отец, призывая блуднаго.
Слава,
Троичен: Пресущная Троице, во Единице покланяемая, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробна, даждь ми слезы умиления.
И ныне,
Богородичен: Богородице, Надежде и Предстательство Тебе поющих, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко Владычица Чистая, кающася приими мя.
Ирмос: Вонми небо, и возглаголю, и воспою Христа, от Девы плотию пришедшаго.
Сшиваше кожныя ризы грех мне, обнаживый мя первыя боготканныя одежды.
Обложен есмь одеянием студа, якоже листвием смоковным, во обличение моих самовластных страстей.
Одеяхся в срамную ризу, и окровавленную студно, течением страстнаго и любосластнаго живота.
Впадох в страстную пагубу, и в вещественную тлю, и оттоле до ныне враг мне досаждает.
Любовещное и любоименное житие, невоздержанием Спасе предпочет, ныне тяжким бременем обложен есмь.
Украсих плотский образ, скверных помышлений различным обложением, и осуждаюся.
Внешним прилежно благоукрашением единем попекохся, внутреннюю презрев Богообразную скинию.
Погребох перваго образа доброту Спасе страстьми, юже яко иногда драхму взыскав обрящи.
Согреших, якоже блудница вопию Ти; един согреших Тебе; яко миро приими Спасе, и моя слезы.
Очисти, якоже мытарь вопию Ти, Спасе очисти мя, никтоже бо сущих из Адама, якоже аз согреших Тебе.
Слава,
Троичен: Единаго Тя в триех Лицах, Бога всех пою, Отца, и Сына, и Духа Святаго.
И ныне,
Богородичен: Пречистая Богородице Дево, едина всепетая, моли прилежно, во еже спастися нам.
Ирмос: Утверди Господи, на камени заповедей Твоих, подвигшееся сердце мое, яко Един Свят еси и Господь.
Источник живота стяжах Тебе, смерти Низложителя, и вопию Ти от сердца моего прежде конца: согреших, очисти и спаси мя.
Согреших, Господи, согреших Тебе, очисти мя: несть бо, иже кто согреши в человецех, егоже не превзыдох прегрешеньми.
При Нои Спасе, блудствовавшыя подражах, онех наследовах осуждение, в потопе погружения.
Хама онаго душе, отцеубийца подражавши, срама не покрыла еси искренняго, вспять зря возвратившися.
Запаления якоже Лот, бегай душе моя греха, бегай Содомы и Гоморры, бегай пламене всякаго безсловеснаго желания.
Помилуй, Господи, помилуй мя, вопию Ти, егда приидеши со Ангелы Твоими, воздати всем по достоянию деяний.
Слава,
Троичен: Троице Простая Несозданная, Безначальное Естество, в Троице певаемая Ипостасей, спаси ны верою покланяющыяся державе Твоей.
И ныне,
Богородичен: От Отца безлетна Сына, в лето Богородительнице неискусомужно родила еси, странное чудо, пребывши Дева доящи.
Ирмос: Услыша пророк пришествие Твое Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися, и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой, и убояхся, слава силе Твоей Господи.
Бди, о душе моя, изрядствуй якоже древле великий в патриарсех, да стяжеши деяние с разумом, да будеши ум зряй Бога, и достигнеши незаходящий мрак в видении, и будеши великий купец.
Дванадесять патриархов, великий в патриарсех детотворив, тайно утверди тебе лествицу деятельнаго душе моя, восхождения: дети, яко основания, степени яко восхождения, премудренно подложив.
Исава возненавиденнаго подражала еси душе, отдала еси прелестнику твоему первыя доброты первенство, и отеческия молитвы отпала еси, и дважды поползнулася еси окаянная, деянием и разумом, темже ныне покайся.
Едом Исав наречеся, крайняго ради женонеистовнаго смешения: невоздержанием бо присно разжигаемь, и сластьми оскверняемь, Едом именовася, еже глаголется разжжение души любогреховныя.
Иова на гноищи слышавши, о душе моя, оправдавшагося, того мужеству не поревновала еси, твердаго не имела еси предложения, во всех яже веси, и имиже искусилася еси, но явилася еси нетерпелива.
Иже первее на престоле, наг ныне на гноищи гноен, многий в чадех и славный, безчаден и бездомок напрасно: палату убо гноище, и бисерие струпы вменяше.
Слава,
Троичен: Нераздельное существом, неслитное Лицы, богословлю Тя, Троическое Едино Божество, яко Единоцарственное и Сопрестольное, вопию Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.
И ныне,
Богородичен: И раждаеши, и девствуеши, и пребываеши обоюду естеством Дева, Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая. Бог идеже хощет, побеждается естества чин: творит бо елика хощет.
Ирмос: От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя Спасе, творити волю Твою.
Моисеов слышала еси ковчежец душе, водами, волнами носимь речными, яко в чертозе древле бегающий дела, горькаго совета фараонитска.
Аще бабы слышала еси, убивающыя иногда безвозрастное мужеское душе окаянная, целомудрия деяние, ныне яко великий Моисей, сси премудрость.
Яко Моисей великий египтянина, ума уязвивши окаянная, не убила еси, душе; и како вселишися, глаголи, в пустыню страстей покаянием?
В пустыню вселися великий Моисей; гряди убо, подражай того житие, да и в купине богоявления, душе, в видении будеши.
Аарон приношаше огнь Богу, непорочный, нелестный; но Офни и Финеес, яко ты душе, приношаху чуждее Богу, оскверненное житие.
Слава,
Троичен: Тя Троице славим, Единаго Бога: Свят, Свят, Свят еси Отче, Сыне, и Душе, Простое Существо, Единице присно покланяемая.
И ныне,
Богородичен: Из Тебе облечеся в мое смешение, нетленная, безмужная Мати Дево, Бог создавый веки, и соедини Себе человеческое естество.
Ирмос: Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой.
Волны Спасе прегрешений моих, яко в мори Чермнем возвращающеся, покрыша мя внезапу, яко египтяны иногда, и тристаты.
Неразумное душе произволение имела еси, яко прежде Израиль; Божественныя бо манны предсудила еси безсловесно, любосластное страстей объядение.
Кладенцы душе предпочла еси хананейских мыслей, паче жилы камене, из негоже премудрости река, яко чаша проливает токи богословия.
Свиная мяса и котлы, и египетскую пищу, паче небесныя предсудила еси душе моя, якоже древле неразумнии людие в пустыни.
Яко удари Моисей раб Твой жезлом камень, образно животворивая ребра Твоя прообразоваше, из нихже вси питие жизни Спасе, почерпаем.
Испытай душе и смотряй, якоже Иисус Навин обетования землю, какова есть, и вселися в ню благозаконием.
Слава,
Троичен: Троица есмь Проста, Нераздельна, Раздельна Личне, и Единица есмь естеством соединена, Отец глаголет, и Сын, и Божественный Дух.
И ныне,
Богородичен: Утроба Твоя Бога нам роди, воображена по нам, Егоже, яко Создателя всех, моли, Богородице, да молитвами Твоими оправдимся.
Господи, помилуй (трижды).
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу. И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
Кондак, глас 6:
Душе моя, душе моя, востани, что спиши? Конец приближается, и имаши смутитися, воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, везде сый, и вся исполняяй.
Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам; но не предаждь нас до конца, отцев Боже.
Кивот яко ношашеся на колеснице, Зан оный, егда превращшуся тельцу, точию коснуся, Божиим искусися гневом; но того дерзновения убежавши душе, почитай Божественная честне.
Слышала еси Авессалома, како на естество воста, познала еси того скверная деяния, имиже оскверни ложе Давида отца; но ты подражала еси того страстная, и любосластная стремления.
Покорила еси неработное твое достоинство телу твоему, иного бо Ахитофела обретши врага душе, снизшла еси сего советом; но сия разсыпа Сам Христос, да ты всяко спасешися.
Соломон чудный и благодати премудрости исполненный, сей лукавое иногда пред Богом сотворив, отступи от Него; емуже ты проклятым твоим житием, душе уподобилася еси.
Сластьми влекомь страстей своих оскверняшеся, увы мне, рачитель премудрости, рачитель блудных жен, и странен от Бога; егоже ты подражала еси умом о душе, сладострастьми скверными.
Ровоаму поревновала еси, не послушавшему совета отча, купно же и злейшему врагу Иеровоаму, прежнему отступнику душе, но бегай подражания, и зови Богу: согреших, ущедри мя.
Слава,
Троичен: Троице Простая, Нераздельная, Единосущная, и Естество Едино, Светове и Свет, и Свята Три, и Едино Свято поется Бог Троица; но воспой, прослави Живот и Животы, душе, всех Бога.
И ныне,
Богородичен: Поем Тя, благословим Тя, покланяемся Ти Богородительнице, яко неразлучныя Троицы породила еси Единаго Христа Бога, и Сама отверзла еси нам сущым на земли небесная.
Ирмос: Егоже воинства небесная славят, и трепещут Херувими и Серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите, и превозносите во вся веки.
Ты Озии душе поревновавши, сего прокажение в себе стяжала еси сугубо; безместная бо мыслиши, беззаконная же дееши; остави яже имаши, и притецы к покаянию.
Ниневитяны душе слышала еси кающыяся Богу, вретищем и пепелом сих, не подражала еси, но явилася еси злейшая всех, прежде закона, и по законе прегрешивших.
В рове блата слышала еси Иеремию душе, града Сионя рыданьми вопиюща, и слез ищуща; подражай сего плачевное житие и спасешися.
Иона в Фарсис побеже, проразумев обращение ниневитянов, разуме бо яко пророк Божие благоутробие; темже ревноваше пророчеству не солгатися.
Даниила в рове слышала еси, како загради уста о душе, зверей; уведела еси, како отроцы иже, о Азарии, погасиша верою пещи пламень горящий.
Ветхаго Завета вся приведох ти, душе, к подобию, подражай праведных боголюбивая деяния, избегни же паки лукавых грехов.
Слава,
Троичен: Безначальне Отче, Сыне Собезначальне, Утешителю Благий, Душе Правый, Слова Божия Родителю, Отца Безначальна Слове, Душе Живый и Зиждяй, Троице Единице, помилуй мя.
И ныне,
Богородичен: Яко от обращения червленицы Пречистая, умная багряница Еммануилева, внутрь во чреве Твоем плоть исткася; темже Богородицу воистинну Тя почитаем.
Ирмос: Безсеменнаго зачатия рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод, Божие бо рождение обновляет естества; темже Тя вси роди яко Богоневестную Матерь, православно величаем.
Христос искушашеся, диавол искушаше, показуя камение, да хлеби будут, на гору возведе видети вся царствия мира во мгновении; убойся, о душе ловления, трезвися, молися на всякий час Богу.
Горлица пустыннолюбная, глас вопиющаго возгласи, Христов светильник, проповедуяй покаяние, Ирод беззаконнова со Иродиадою. Зри душе моя, да не увязнеши в беззаконныя сети, но облобызай покаяние.
В пустыню вселися благодати Предтеча, и Иудеа вся и Самария слышавше течаху, и исповедаху грехи своя, крещающеся усердно, ихже ты не подражала еси душе.
Брак убо честный, и ложе нескверно, обоя бо Христос прежде благослови, плотию ядый, и в Кане же на браце, воду в вино совершая, и показуя первое чудо, да ты изменишися, о душе.
Разслабленнаго стягну Христос, одр вземша, и юношу умерша воздвиже, вдовиче рождение, и сотнича отрока, и самаряныне явися, в дусе службу тебе душе предживописа.
Кровоточивую исцели прикосновением края ризна Господь, прокаженныя очисти, слепыя и хромыя просветив исправи, глухия же, и немыя, и ничащыя низу исцели словом, да ты спасешися окаянная душе.
Слава,
Троичен: Отца прославим, Сына превознесем, Божественному Духу верно поклонимся, Троице Нераздельней, Единице по существу, яко Свету, и Светом, и Животу, и Животом, животворящему, и просвещающему концы.
И ныне,
Богородичен: Град Твой сохраняй, Богородительнице Пречистая, в Тебе бо сей верно царствуяй, в Тебе и утверждается, и Тобою побеждаяй, побеждает всякое искушение, и пленяет ратники, и проходит послушание.
Запев: Преподобне отче Андрее, моли Бога о нас.
Андрее честный и отче треблаженнейший, пастырю Критский, не престай моляся о воспевающих тя, да избавимся вси гнева и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущии твою память верно.